dinsdag 5 januari 2016

Rare codes en ijsvrij.

Vandaag 5 januari 2016, 2016 het is nog steeds een beetje wennen, was voor het eerst in mijn 15 jarig bestaan dat ik ijsvrij mee maakte. Ijsvrij! Voor mijn gevoel is dit echt iets uit de Amerikaanse tv-series, vroeger keek ik Timmy Turner en Jimmy Neutron en zij kregen ijsvrij, het leek fantastisch. Ik had nog nooit ijsvrij meegemaakt en was jaloers als fuck. Maar vandaag kwam daar opeens verandering in.


Nederland is echt zo'n land die de meest verschrikkelijke ligging heeft. Als we niet oppassen ligt zo de helft van ons al niet zo grootte landje binnen 2 seconden onder water, in de zomer is het nooit echt lekker weer behalve zo'n 1 weekje, de winters zijn dan meteen echt niet grappig koud maar net niet koud genoeg om vrij te geven. Echt frustraties ten top. Niet dat ik nu meteen ergens in orkaangebied wil wonen en natuurlijk het feit dat we aan het water liggen is ook positief voor de handel enzo maar daar hebben we het nu niet over, dit was even mijn zeikmomentje.

Maar vandaag veranderde er opeens iets. Ik werd wakker nadat ik gister eigenlijk veel te laat was gaan slapen voor mijn eerste schooldag. Jep eerste, mijn school besloot opeens een dag na de vakantie een studiedag te plannen, ik weet ook niet waarom. Maar goed maandag was ik dus heerlijk nog een dagje vrij, in mijn hometownie wezen shoppen. Vandaag werd ik dus al met een pesthumeur wakker aangezien ik gisteren weer veel te lang YouTube had gekeken, want dat leek heel belangrijk om 12 uur 's nachts. Ik pakte mijn mobiel en ik zag opeens allemaal WhatsApp'jes. Nou als ik 's morgens om half 7 Whatsapp'jes hebt betekend dat bijna standaard dat er lessen zijn uitgevallen en dat ik weer kan gaan slapen, dus ik las alles meteen. Alleen toen realiseerde ik me dat vandaag ik een excursie had naar Nijmegen met 2 en 3 gymnasium, geweldig ugh. Die Whatsapp'jes bleken dus van mijn klassenapp te zijn en er over te gaan dat er geen bussen reden omdat het weer code rood was. Iedereen meteen in paniek of we nou wel of niet naar Nijmegen gingen, school bellen, drama. Om een lang verhaal kort te maken de excursie ging niet door en we hadden de eerste 2 uur vrij. En zo ging ik vloekend op de bank liggen terwijl ik nog 2 uur had kunnen liggen slapen. Niet veel later komt er een sms'je binnen van school dat de hele dag uitvalt, ijsvrij. Ondertussen was mijn woede gesponserd door mijn ochtendhumeur weer verdwenen en kwam het magische woord ijsvrij bij me binnen. Ik waande me even Timmy Turner jongens, ik voelde me geweldig.

Blijkbaar woon ik dus ik het gebied waar code violet is afgegeven. Aller eerst wie geeft een code de naam violet. Als je iets ergs wilt aanduiden gebruik je niet de kleur van viooltjes en andere schattige dingen. Nee dan gebruik je rood of zwart, maar geen violet. Dat is echt het domste wat ik ooit gehoord hebt. Waarschijnlijk zit er zo'n slimme gedachte achter, maar houd ook rekening met de niet zo slimme mensen (kuch ikke). Als iemand random tegen je zegt; "ja pas wel op ze hebben code violet afgegeven!" Wie wordt daar nou bang van? Wat is het de volgende keer code roze, code glitters? Wat is dit?

Nu nu heb ik wel genoeg gezeikt want eigenlijk is het allemaal wel super chill, want no school.

Xoxo Carlijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten